duminică, noiembrie 08, 2020

Al treilea set de rapoarte - Programul de monitorizare a dezinformării COVID-19

Al treilea set de rapoarte - Programul de monitorizare a dezinformării COVID-19

Modelarea viitorului digital al Europei

Astăzi, Comisia publică al treilea set de rapoarte, furnizate de semnatarii Codului de practică privind dezinformarea ca parte a programului de monitorizare și raportare COVID-19, subliniind acțiunile întreprinse în septembrie 2020 pentru a limita dezinformarea asupra COVID-19.

Programul de monitorizare este o măsură de transparență solicitată în comunicarea comună din 10 iunie 2020 „Abordarea dezinformării COVID-19 - Corectarea faptelor” . Scopul său este de a asigura răspunderea față de public, raportând despre eforturile depuse de platforme și asociațiile relevante din industrie pentru a limita dezinformarea online legată de COVID-19. Rapoartele de astăzi se concentrează pe acțiunile întreprinse în septembrie 2020 de către semnatarii platformei Codului, Facebook, Google, Microsoft, Twitter și TikTok.

Rapoartele

Rapoartele indică eforturile continue ale semnatarilor platformei de a aborda dezinformarea în jurul COVID-19, inclusiv:

  • promovarea surselor de informații autorizate prin diferite instrumente, cum ar fi panourile COVID-19, ferestre pop-up, centre de informații și hub-uri;
  • lucrați pentru a limita apariția sau a reduce proeminența conținutului care conține informații false sau înșelătoare prin actualizări ale condițiilor de furnizare a serviciilor și aplicarea controalelor mecanice și umane pentru retrogradarea sau eliminarea conținutului care încalcă termenii serviciului, inclusiv conținutul susceptibil de a provoca vătămări fizice sau de a afecta politicile de sănătate publică ;
  • colaborări cu verificatori de date și cercetători și vizibilitate sporită a conținutului care este verificat;
  • acordarea de subvenții și spațiu publicitar gratuit organizațiilor guvernamentale și internaționale pentru a promova campanii și informații cu privire la pandemie, precum și finanțarea pentru acțiuni de alfabetizare media și acțiuni pentru susținerea unui bun jurnalism;
  • acțiuni de limitare a fluxului de publicitate legat de dezinformarea COVID-19;
  • eforturile de limitare a comportamentului manipulator asupra serviciilor lor.

Rapoartele furnizează câteva date cantitative care ilustrează aceste acțiuni și impactul acestora până în septembrie 2020. De exemplu: 

  • Conținutul sănătății din partea guvernelor și autorităților publice ale UE, sprijinit de granturile publicitare Google , a generat 269 milioane de afișări și 46 de milioane de clicuri începând din septembrie 2020.
  • În septembrie 2020, Microsoft a împiedicat afișarea utilizatorilor pe piețele europene a mai mult de 2 milioane de trimiteri de agenți de publicitate care încearcă să exploateze criza COVID-19 pentru câștiguri comerciale. În perioada 1 septembrie - 30 septembrie 2020, Bing a avut aproape 3,5 milioane de vizitatori din țările UE ale căror interogări de căutare legate de COVID-19 le-au prezentat informații autoritare din surse de încredere.
  • Facebook și Instagram au raportat că și-au extins rețeaua de verificare a faptelor, care include acum 37 de parteneri de verificare a faptelor în UE și în Europa, acoperind 26 de limbi. Pe baza muncii lor, Facebook și Instagram au afișat în septembrie ecrane de avertizare de dezinformare asociate cu verificările de fapt legate de COVID-19 pe peste 4,4 milioane de bucăți de conținut în statele membre ale UE.
  • Twitter a raportat că, de la 1 septembrie 2020 până la 30 septembrie 2020, 1.263 de tweets promovate au încălcat politicile COVID-19 ale platformei. Aproximativ 93% din conținutul care încalcă legislația a fost detectat de sisteme automate, aproximativ 7% fiind adus în analiză umană și respins pentru încălcări ale politicilor.
  • În general, TikTok a etichetat peste 7 milioane de videoclipuri cu cuvinte, hashtag-uri sau muzică legate de COVID-19, atașând un „autocolant” cu mesajul „Aflați faptele despre Covid-19” care redirecționează utilizatorii către surse de informații de încredere și verificabile. În septembrie, a atașat autocolantul la peste 47.000 de videoclipuri pe cele patru piețe europene majore (Germania, Franța, Italia și Spania), blocând în același timp peste 700 de videoclipuri legate de COVID-19, încălcând politicile lor și conținând dezinformare medicală.

Rapoartele continuă să ofere o bună imagine de ansamblu asupra acțiunilor întreprinse de semnatarii platformei la Codul de practică privind dezinformarea și își demonstrează dorința de a oferi o transparență sporită în ceea ce privește politicile lor privind dezinformarea COVID-19. Cu toate acestea, raportarea încă nu are suficiente date la nivelul UE sau ale statelor membre care să corespundă unor indicatori identificați în comunicarea comună. Pentru a îmbunătăți transparența și responsabilitatea publică și pentru a permite monitorizarea consecventă a implementării și a impactului politicilor și acțiunilor platformelor în UE, sunt necesare date mai detaliate, inclusiv date privind impactul (de exemplu, implicarea cu instrumente pentru îmbunătățirea gradului de conștientizare a utilizatorilor).  

Documente relatate: 

I Like EURES

Protecţia consumatorilor în presă