luni, iunie 05, 2006

Să nu ne lăsăm manipulaţi!

La adresa
http://www.hotnews.ro/articol_49669-Chilipirul-nu-mai-are-cautare;-dar-ce-vor-cumpara-romanii-dupa-intrarea-in-UE.htm
compania GFK analizează câteva dintre tendinţele pieţii româneşti, pe baza studiilor de piaţă din ultimii zece ani.
În legătură cu acest studiu Opinia Consumatorilor a emis cateva puncte de vedere pe care, de altfel, le-a şi propus drept comentarii pe situl Hotnews cu titlul "Să nu ne lăsăm manipulaţi":

Iată textul propus:
Opinia Consumatorilor
spune

Da

Scenariul recomandat de Opinia Consumatorilor din cele 5 propuse în studiu este scenariul cu nr. 4:
4. Cumparatorii devin "moderni", sunt mai solicitanti si se diferentia-za in mai multe tipuri, decat pana acum: pretentiosi, influentabili, pragmatici, loiali, conservatori, stoici, economi.
- Dintre metodologiile şi abordările neconvenţionale mizăm pe parteneriatul cu consumatorii

Opinia Consumatorilor
SPUNE

NU

- iaurturilor cu „fructe” (arome artificiale, E-uri, zahăr);
- margarinelor (acizi graşi nesănătoşi);
- Consumului de bauturi racoritoare nesănătoase care „a inregistrat cresteri generalizate” (zahăr în exces, E-uri periculoase, arome artificiale)
- "cultului a marcilor" – (Ferească Dumnezeu de un asemenea „cult”! Încredere într-o anumită marcă, da, însă nu „cultul mărcii”).
- Observatiilor "in-home", la locul de achizitie/consum. (Asta ne mai lipsea – sa fim spionati când ne facem cumpăraturile. Putem fi chestionati, intrebati, solicitati sa participam la discutii comune cu producatorii s.a.m.d. Dar sa ne lasam spionati – e mult prea mult! )
- Produselor cu functiuni/beneficii combinate (rational si emotional) si branduri cu caracter afectiv. (Lăsaţi pe seama artei, a poeziei, a muzicii, a picturii, să ne creeze şi să ne intretina emotii! Patrunderea comercialului cu bocancii interesului economic in domeniul afectiv este un viol, iar „emotiile” trezite de branduri au un caracter artificial )

Vezi si http://paginata.dsclex.ro/apcbotosani/

I Like EURES

Protecţia consumatorilor în presă