miercuri, ianuarie 10, 2007

Momeala TV

Mai mulţi botoşăneni prinşi în capcana unui "joc interactiv"

Mai mulţi telespectatori au sesizat la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din Botoşani practicile incorecte folosite la un gen de „concursuri” organizat de anumite posturi de televiziune.
Urmarind o astfel de emisiune „interactivă”, în după amiaza zilei de 10 ianuarie a.c., autorii sesizării spun că au reuşit să descifreze cheia „concursului” – cuvântul „cenuşăreasa”. În continuare ei au încercat să sune la numărul de telefon cu taxă afişat pe ecran, pentru a intra în posesia premiului promis, de mai multe milioane de lei vechi.
Telespectatorii declară că au fost stimulaţi de faptul că prezentatoarea „concursului” repeta în mod insistent că, la numărul de telefon afişat, nu sună nici o persoană pentru a-şi adjudeca premiul.
Apelând însă numărul respectiv telespectatorii au fost puşi în aşteptare fără nici un motiv întemeiat. Încurajaţi de îndemnurile fără acoperire ale prezentatoarei au repetat apelul de mai multe ori, iar, în final, au contabilizat o pagubă de câteva sute de mii de lei, fără a reuşi să intre în contact cu organizatorii.
APC Botoşani a mai sesizat public asemenea practici incorecte, sfatuind consumatorii să nu participe la astfel de „concursuri”. Repetăm avertismentul nostru de a nu da curs invitaţiilor oricât de „tentante” ar părea acestea. Este bine ca, mai ales copiii, să fie sfătuiţi de a nu suna la telefoanele respectivelor „concursuri”, oricât de ademenitoare ar părea invitaţiile şi oricât de mari premiile.
În acelaşi timp ne vom adresa cu plângeri către OJPC Botoşani şi Consiliul Naţional al Audiovizualului.

I Like EURES

Protecţia consumatorilor în presă