miercuri, februarie 06, 2008

Deschiderea Centrului European al Consumatorilor România


Aspect de la deschiderea ECC Romania



Marţi, 5 februarie 2008, în prezenţa dnei Meglena Kuneva, Comisar European pentru Protecţia Consumatorilor şi a Dlui Dan Vlaicu, Secretar de Stat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, a avut loc deschiderea oficială a Centrului European al Consumatorilor la sediul Reprezenţantei Comisiei Europene în România.
Începând cu data de 1 ianuarie 2008 ECC România s-a alăturat reţelei ECC-Net, pentru a-i sprijini pe cetăţenii UE în domeniul achiziţiilor transfrontaliere. Reţeaua Centrelor Europene ale Cosnuamtorilor reprezintă o reţea constituită la nivelul UE în scopul întăririi încrederii consumatorilor in Piata Unica Europeana, oferind consultanţă cetăţenilor europeni cu privire la drepturile pe care le au în calitate de consumatori şi facilitând soluţionarea problemelor întâmpinate, în special în cazurile în care au făcut achiziţii într-un alt stat european.
Ø Unde vă puteţi adresa atunci când aveţi probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european?
Ø Cine vă poate informa asupra drepturilor pe care le aveţi în calitate de consumator european?
Ø Dacă aveţi o plângere împotriva unei companii sau te afli într-un litigiu cu un operator economic străin, cine vă poate sprijini în soluţionarea cazului?
Acum există ECC România pentru a vă oferi ajutorul în aceste cazuri sau în alte situaţii în care vă puteţi afla în calitate de consumator european. Ca şi consumator european trebuie să vă puteţi face achiziţiile cu aceeaşi încredere acasă şi în străinătate.

ECC România informează consumatorii asupra oportunităţilor oferite de Piaţa Internă, comunicându-le acestora care sunt regulile europene şi naţionale.
Oferă consultanţă şi sprijin oricărui consumator care are o problemă. În acest scop, ECC România lucrează cu celelalte centre din ECC-Net.
Când este nevoie, ECC România oferă acces la servicii de traducere.
ECC România sprijină consumatorii care au probleme, să ajungă la o înţelegere cu operatorii economici pe calea mijloacelor de soluţionare alternativă a disputelor (ADR). Mijloacele ADR sunt mecanisme de soluţionare a litigiilor în afara instanţelor judecătoreşti, conduse de o terţă parte neutră, precum mediatorul, conciliatorul sau arbitrul.
ECC România cooperează cu celelate reţele constituite la nivelul UE care oferă informaţii esenţiale asupra Uniunii Europene, legislaţiilor naţionale şi a practicii judiciare – European Judicial Network (Reţeaua Europeană Judiciară) urmăreşte îmbunătăţirea implementării legislaţiei civile şi comerciale, SOLVIT se ocupă de problemele care apar ca urmare a aplicării greşite a regulilor privind Piaţa Internă, iar FIN-NET reprezintă o reţea extrajudiciară pentru serviciile financiare.
Oferind informaţii directe privind subiectele de interes pentru consumatori, ECC România furnizează Comisiei Europene o reacţie privind politica de protecţie a consumatorilor.
ECC România realizeaza comparaţii transfrontaliere care vizează probleme de interes pentru consumatori, precum preţurile, legislaţia etc.


Activitatea Centrului European al Consumatorilor Romania – ECC Romania se desfăşoară in Bd. Nicolae Bălcescu nr 32-34, et 4, cu sprijinul Comisiei Europene şi a Guvernului României, prin intermediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, suportul logistic fiind asigurat de către Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din Romania.

Date de contact
Bd. Nicolae Bălcescu nr 32-34, et 4
Tel 021.315.71.49
Fax 021.311.02.42
office@eccromania.ro
www.eccromania.ro


Pentru orice alte întrebări şi răspunsuri jurnalistice apelaţi numerele de telefon 021.315.71.49, fax 021.311.02.42 sau la adresa de e-mail: laura.pascu@eccromania.ro
Laura Pascu
PR Manager ECC România

I Like EURES

Protecţia consumatorilor în presă